Skriv din beskrivning här!

Inte precis så att du dör av det?

Många blir förkrossade osv efter förhållanden, eller att se personen de är kära i bli tsm med någon annan. Man gör inte annat än att tänka på den personen.. man blir bara mer deprimerad för varje dag som går. Man ser hur lycklig personen är med sin partner. Man känner bokstavligen hur nånting hugger i hjärtat. Man är "heartbroken" så att säga.
Sån var jag förut..

Man kan lura hjärnan, asså okej man förlorar någon man gillar. Men se det såhär, du lever ju fortfarande? Varför då vara ledsen? Lev vidare, livet är för kort för att man ska sitta och tänka på någon som lever sitt liv och inte slänger nån energi på dig?  det är det mest onödigaste man kan göra, sitta och tänka på någon man mår dåligt av, okej man kanske blir glad om man tänker på fina minnen ni hade tsm men sen leder tankarna till att det är slut nu, det kommer inte bli några sånna minnen. Så varför inte bara tänka såhär " okej, han har en ny. kul för honom.. hmm vad ska jag äta till frukost imorn?"  asså okej! man dör inte.. man överlver sånt här, lär er att ta det med en nypa salt!

Jag säger absolut inte att det är lätt som en plätt att må bra, men förut var jag en "heartbroken tjej", som alltid var deppig så fort jag vart ensam osv, men nu har jag valt att må bra. Jag styrde upp mitt humör, jag tänkte Och? okejj de tär inte han och jag längre, so what? finns andra upplevelser med livet? livet går ju inte ut på att hitta sin kille o hålla fast vid den hela livet? Man ska ju utvudga sina vyer! LEV LITE, låt inte nån kille förstöra bara för att han hitta en ny och inte ni? Så välj att va glad! Det går faktiskt, det har iaf gått helt okej för mig! jag känner mig inte alls som den deppiga tjejen längre, nu är jag HAPPYFACE all the time!

Så välj det ni med, "ett skratt förlänger livet", blir två flugor i en smäll! ni får ett lyckligt liv, samtidigt som ni får ett längre ;)! låter inte så dumt va?




bra, skrivet!

Men ibland så kanske man får tillbaka sittt ex bra va?.. å e lycklig.



MER PORR!

2012-01-16 · 23:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback